Według statystyk przeciętna Polka rozpoczyna dietę 10 razy w ciągu swojego życia. Co sprawia, że odchudzanie jest tak trudne? Dlaczego tak rzadko kończy się sukcesem? Nie daj sobie wmówić, że coś jest z Tobą nie tak. Nie wierz, że masz zbyt wolny metabolizm czy genetyczne skłonności do nadwagi, które uniemożliwiają schudnięcie. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta. Taka, która nauczy cię co jeść, żeby schudnąć raz na zawsze.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia, ponad połowa Polek i ponad 60% Polaków na problem z nadmierną masą ciała – nadwagą lub otyłością. Na przestrzeni lat problem ten pogłębia się. Wbrew powszechnemu przekonaniu, Polska znajduje się w czołówce europejskich krajów, w których odsetek otyłych osób jest najwyższy. Zajmujemy piąte miejsce w rankingu najgrubszych europejskich społeczeństw. Układana przez profesjonalistów Dieta Extra Smaczna to jeden z najlepszych sposobów na walkę z tym problemem.

Dwiema kluczowymi przyczynami otyłości są nieprawidłowa dieta oraz niska aktywność fizyczna. Postęp cywilizacyjny spowodował, że nie mamy czasu na przygotowywanie posiłków. Coraz częściej jadamy na mieście i sięgamy po szybkie, gotowe przekąski. Bogatokaloryczne dania, słodycze, słodzone napoje, dodawanie cukru do potraw i nieregularne posiłki nie tylko tuczą, ale także szkodzą zdrowiu. Siedzący tryb życia, praca za biurkiem i bierne spędzanie wolnego czasu również nie sprzyjają utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Wszystkie te czynniki powodują odkładanie tkanki tłuszczowej w organizmie, utratę atrakcyjnej sylwetki i pogorszenie samopoczucia

Jak schudnąć?

Aby doprowadzić do spadku masy ciała, konieczne jest stosowanie diety o obniżonej kaloryczności. Tłuszcz to z fizjologicznego punktu widzenia zapas energii. Jeżeli organizmowi jej brakuje, zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Zasada jest prosta. Spożywanie mniejszej liczby kalorii niż faktycznie potrzebuje organizm powoduje spalanie tkanki tłuszczowej, która wykorzystywana jest jako alternatywne źródło energii.

Drastyczne diety o bardzo małej kaloryczności paradoksalnie utrudniają utratę masy ciała. Deficyt kaloryczny powinien być nieduży. Zazwyczaj zaleca się, aby wynosił 300-700 kcal dziennie. Pozwala to na schudnięcie około 2-4 kilogramów miesięcznie. Takie tempo odchudzania uznaje się za najzdrowsze i najefektywniejsze. Zmniejsza również ryzyko pojawienia się efektu jojo.

Skoro zasady odchudzania są takie proste, dlaczego kuracje odchudzające rzadko kończą się sukcesem? Dlaczego większość osób ma problemy z utratą masy ciała? Dlaczego ci, którym udaje się zrzucić nadprogramowe kilogramy po krótkim czasie ponownie tyją? Problemem jest zazwyczaj nieodpowiednia dieta. Nawet, jeżeli jadłospisy są perfekcyjnie zbilansowane, mogą okazać się nieskuteczne, m.in dlatego, że są bardzo trudne w realizacji. Na przestrzeni lat dietetycy opracowujący Dietę Extra Smaczną zauważyli, że niezwykle istotne w diecie są detale. To właśnie dzięki perfekcyjnemu dopasowaniu diety do indywidualnych potrzeb jest ona naprawdę skuteczna

Co wyróżnia dobrą dietę odchudzającą?

 

Po pierwsze dieta musi być ułożona z głową. Aby nie odczuwać głodu, posiłki powinny mieć odpowiednią objętość. Dzięki temu zapełniają żołądek i wywołują uczucie sytości. Żeby uzyskać ten efekt należy uwzględniać w jadłospisach produkty niskokaloryczne. Takie, które w dużej porcji zawierają mało kalorii. Dzięki temu nawet na diecie można najeść się do syta.

Po drugie dieta musi być naprawdę smaczna. Jedzenie powinno sprawiać przyjemność. Nie bez powodu wspomniana dieta nazywa się “Dietą Extra Smaczną”. Tutaj wszystkie dania są prawdziwymi dietetycznymi rarytasami, mimo, że ich przygotowanie nie jest trudne ani pracochłonne. Znajdziesz w niej “odchudzone” wersje znanych i lubianych potraw. Na tej diecie można jadać spaghetti, burgery, lody czy lasagne. Wystarczy trzymać się przepisów opracowanych przez dietetyków.

 

 

Po trzecie dieta musi być wygodna w stosowaniu. Nie oszukujmy się. Nie każdy ma czas na gotowanie pięciu wymyślnych dań dziennie. Nie wszyscy lubią spędzać czas w kuchni. Nie zawsze chce się poświęcać wolne chwile na dietę. Właśnie dlatego w Diecie Extra Smacznej możesz sam wybrać, czy chcesz gotować wyłącznie proste potrawy czy też wolisz bardziej skomplikowane dania. Możesz zdecydować, czy chcesz, aby dania były tanie, czy też lubisz bardziej wyszukane produkty spożywcze. Możesz również skorzystać z opcji gotowania na dwa dni – dzięki temu gotowanie nie będzie zajmować Ci dużo czasu.

 

Dietetycy przygotowujący Dietę Extra Smaczną przywiązują dużą wagę do tego, żeby dieta nie była pracochłonna i angażująca. Proponowane w niej dania to zwyczajne potrawy, które często pojawiają się na polskich stołach (np. zupa pomidorowa, pieczony schab, kanapka z szynką i serem). Nie ma więc konieczności gotowania oddzielnych dań wyłącznie dla siebie. Dietetycznymi posiłkami możesz podzielić się z całą rodziną. Jest to nie tylko wygodne, ale także tanie rozwiązanie

Po czwarte dieta musi być elastyczna. Oczywiście, należy się starać, aby jadać wyłącznie to, co zostało zaplanowane w jadłospisie. Bądźmy jednak szczerzy. Wyjście na miasto, impreza rodzinna czy wspólne spotkanie ze znajomymi bardzo to utrudniają. Co wtedy zrobić? W Diecie Extra Smacznej istnieje opcja samodzielnej modyfikacji jadłospisu. Możesz usunąć zaplanowany w diecie posiłek i zastąpić go innym. Jeżeli masz chwilę, możesz tak przekształcić jadłospis, że mimo zamiany dań, Twoja dieta nadal będzie mieć odpowiednią kaloryczność.

To jeszcze nie wszystko, opcja modyfikowania jadłospisu uczy, co w praktyce oznacza zdrowe odżywianie i pozwala wychwycić codziennie popełniane błędy żywieniowe. Jeżeli zdarzy Ci się podjeść coś słodkiego, wypić colę lub zjeść nadprogramowy posiłek, możesz (a nawet powinieneś) dopisać go do jadłospisu. Dzięki temu zobaczysz, jak wpłynął na jego wartość odżywczą i kaloryczną.

Czy zdajesz sobie sprawę, że jedna łyżeczka cukru dodawana do kawy to dodatkowe 20 kalorii? To właśnie takie, drobne dietetyczne grzechy są w dużej mierze odpowiedzialne za nadwagę. Dzięki dopisywaniu do jadłospisu wszystkich dodatkowych przekąsek, uświadomisz sobie, z których z nich musisz koniecznie zrezygnować, a które wprost przeciwnie, są mało kaloryczne i od czasu do czasu można sobie na nie pozwalać.

Nie przejmuj się, jeżeli do tej pory nie osiągnąłeś swojej wymarzonej masy ciała. Przyczyny nie powinieneś szukać w sobie, w swoich predyspozycjach czy genach. Przyczyna najprawdopodobniej leży w nieprawidłowym podejściu do odchudzania. Dieta powinna być sycąca, smaczna i wygodna w stosowaniu. Powinna również w praktyce uczyć, na czym polega zdrowe odżywianie. Jeżeli do tej pory Twoje odchudzanie wyglądało inaczej, nic dziwnego, że nie udało Ci się skutecznie schudnąć.

Odpowiednia, dobrze ułożona, indywidualna dieta to podstawa skutecznej kuracji odchudzającej. Jeżeli zostanie skrojona na miarę twoich potrzeb, jej przestrzeganie nie będzie problemem, a jej stosowanie przyniesie naprawdę satysfakcjonujące efekty.

Podobne

O Autorze

Mat. Redakcyjne

Magazyn Together - Rodzinna strona Trójmiasta

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany